Thee-deceptie - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van Ingrid - WaarBenJij.nu Thee-deceptie - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van Ingrid - WaarBenJij.nu

Thee-deceptie

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

27 September 2011 | Verenigd Koninkrijk, Birmingham

In het land van de thee, de high-tea, de afternoon tea, de english breakfast tea, de earl grey tea, the UK tea council etc etc, zou je toch verwachten dat het hier zou uitpuilen van de thee-winkels en accessoires. Maar nee. De voorkeur gaat hier uit naar goedkope thee-zakjes met geplette stukjes rest-thee.
Ik ben al een week op zoek naar een thee-ei, maar tevergeefs. Ook zou ik zo graag ergens lekkere thee willen drinken, maar ook dat lijkt onmogelijk. 'Tea, love? With milk?' Dat begint goed. Maar vervolgens soppen ze eerst 5 minuten met het zakje in de beker met heet water, om daarna het zakje om een lepel heen te binden en het eens lekker uit te knijpen. En het liefst doen ze er gelijk twee zakjes in. Geen wonder dat die melk noodzakelijk is.
Misschien ligt het aan Birmingham, de stad waar koffie toch echt de boventoon voert en het moeilijk is om een gezellig cafeetje te vinden. De afternoon-tea (ook wel bekend als 'high-tea' in NL), kan alleen worden genuttigd in hotels. Misschien wordt het zo langzamerhand eens tijd voor een tripje richting the countryside?


ps. Maar vandaag ga ik mij eerst vermaken met een vertrouwd uurtje zweten in de sportschool, om daarna naar mijn eerste college hier te gaan. Vanavond ga ik eens kijken bij de repetitie van het University Choir. Hoera, eindelijk begint mijn agenda weer een beetje vol te lopen. Daar kan ik tenminste wat mee :) Nu dat thee-ei nog.




  • 27 September 2011 - 08:23

    Mary-ann:

    Ha die ingrid,
    ja dat had ik je allemaal kunnen vertellen. Mijn zeer Engelse schoonvader haatte het om in Nederland een terrasje te pakken omdat "they can't make bloody tea" was allemaal veel te slap. Maar stuur me jouw adres en het thee-ei gaat morgen nog op de post!
    Leuk trouwens dat de agenda begint vol te slibben, ik hoop dat je je vermaakt.
    Kus, Mary-Ann

  • 27 September 2011 - 09:49

    Olivia:

    Wat leuk om alles te lezen! En wát een mooi klompje bij je raam!

    Ik zit nu met Singel-uitzicht voor mijn eerste tentamen (morgen al!) in het PCH te blokken. Ik wou dat ik nog even in jouw chille stadium zat...

    Geniet! En tot in oktober en anders november :)

  • 27 September 2011 - 10:57

    Frans:

    Hoi Ingrid, misschien kun je zelf een Tea-party organiseren? Er zal toch wel één thee-winkel zijn. In Amersfoort is er Simon Levelt. Zoiets moet er toch ook in Birmingham zijn? Even Googelen misschien? Groeten, Frans.

  • 27 September 2011 - 17:11

    :

    Nou Ingrid, je bent welkom op de countryside hier hoor ;-) In al die eindeloze heuvels en parken waar ik vandaag ben verdwaald op zoek naar mijn kamer hebben ze echt wel theehuisjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Birmingham

Birmingham

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2012

''Hello Goodbye''

24 Januari 2012

Speak my language

22 Januari 2012

Across the Universe

07 Januari 2012

There'll always be an England...

21 November 2011

Kilometers maken
Ingrid

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 21146

Voorgaande reizen:

21 April 2008 - 22 Juni 2008

Suriname & Curacao

18 September 2011 - 30 November -0001

Birmingham

Landen bezocht: