There'll always be an England... - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van Ingrid - WaarBenJij.nu There'll always be an England... - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van Ingrid - WaarBenJij.nu

There'll always be an England...

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

07 Januari 2012 | Verenigd Koninkrijk, Birmingham

De eerste dubbeldekker is alweer gespot, de eerste ponden van 2012 uitgegeven en op Google Maps staat mijn verblijfplaats weer als Birmingham te knipperen.
Na bijna 4 weken in Amsterdam geweest te zijn (met een uitstapje naar Zweden met de kerst), begint maandag het ‘spring-semester’ hier in the United Kingdom. De zon scheen vandaag, en met een strakblauwe lucht is de lente inderdaad dichterbij dan de winter.

Voor komend semester staan er weer drie spannende vakken op het programma.
- Islam and Diaspora; over nieuwe stromingen binnen de Islam, liberale visies en soefisme o.a.
- Religion and Peacebuilding; Waarbij vooral internationale politiek en globalisatie centraal staan.
- Religion in Contemporary Global Politics, deel 2. Nu met de focus op de rol van religie in grote organisaties zoals de VN.
Dit semester dus geen politieke theorie meer, maar een focus op de praktische kant. Daar heb ik zin in en ik hoop ook heel erg dat de vakken net zo leuk zijn als ze beloven.
Dinsdag heb ik het eerste college.

Eerst moeten er echter nog ‘even’ drie papers afgeschreven worden van zo’n 5000 woorden elk. Jullie begrijpen dat dit bericht schrijven een uitermate geschikte afleiding daarvan is. Maar wees gerust, ik ga straks weer aan de slag.
Verder is alles hetzelfde, het huis is nog niet ingestort, er is nog geen overstroming in de badkamer boven geweest en mijn fiets staat nog in het schuurtje. Abraham begroette me toen ik gisteravond bepakt en bezakt aankwam, na een reis van 7 uur met de trein (Amsterdam – Brussel – Londen – Birmingham). Kareen heb ik vanochtend gezien en Pauline kwam vanmiddag aan uit Frankrijk. Rebecca is er ook (ik hoor haar televisie aanstaan), maar ik heb haar nog niet gezien. En morgen komt nr. 6, Johana, ook terug uit Frankrijk. Dan is het huis weer compleet.

Het was fijn om weer even in Nederland te zijn, heel veel mensen te zien en (te kort) spreken, en natuurlijk veel te zingen met Kobra. Ik mis de kerstboom, het uitzicht over het Kattenburgerplein en de pepernoten. Maar ik heb ook heel veel zin om Engels te praten, links te fietsen, nog meer van dit land te ontdekken en vaak naar Londen te gaan. Kom maar op, 2012!


  • 07 Januari 2012 - 18:46

    Joris:

    En miiiiijjjjjjj dannnnnn...! Fijn dat je weer veilig bent aangekomen, maar ga nu maar snel aan je papers. Vort!

  • 07 Januari 2012 - 18:55

    Ingrid :

    En ja, om alle reacties over studie-ontwijkend-gedrag voor te zijn: de laptop vertoont inderdaad een facebook-pagina. Dus.

  • 07 Januari 2012 - 22:57

    Olivia:

    En dan zie ik je weer in Londen, hihi! Tot over een weekje! Succes met de laatste paper-loodjes!

  • 09 Januari 2012 - 13:00

    Suzanne:

    Joehoeeee ik heb geboekt! ik heb er zin in!

    Hoop dat het gelukt is met je papers vandaag!! Veel liefs, Su

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Birmingham

Birmingham

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2012

''Hello Goodbye''

24 Januari 2012

Speak my language

22 Januari 2012

Across the Universe

07 Januari 2012

There'll always be an England...

21 November 2011

Kilometers maken
Ingrid

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 21149

Voorgaande reizen:

21 April 2008 - 22 Juni 2008

Suriname & Curacao

18 September 2011 - 30 November -0001

Birmingham

Landen bezocht: