Universiteit - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van Ingrid - WaarBenJij.nu Universiteit - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van Ingrid - WaarBenJij.nu

Universiteit

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

24 September 2011 | Verenigd Koninkrijk, Birmingham

Nu even geen gekke Engelsen of nieuwe ontdekkingen, maar een kort stukje over wat ik hier eigenlijk aan het doen ben. Of wil gaan doen, beter gezegd.

Deze week was intensief, op verschillende manieren. Alle nieuwe indrukken zijn best vermoeiend, en ook al denk je alles op orde te hebben: er zijn nog steeds honderd andere dingen die je moet regelen en die allemaal met elkaar samen hangen. Bijvoorbeeld het krijgen van een bankaccount, die krijg je alleen als je een papiertje hebt met bewijs van inschrijving van de universiteit, en die krijg je pas als je een pasje hebt en die heb ik nog niet. En een mobiel nummer kan ik alleen afsluiten als ik een Engelse bankreking heb. Verder is het wisselend qua drukte; voor postgraduates is er niet heel veel te doen, dus ik haak vooral aan bij internationale studentenactiviteiten. Maarja, die vullen ook niet de hele dag. Het voelt dus ook een beetje gek om soms de hele dag helemaal niets te doen te hebben, en ook niet echt plannen met iemand te kunnen maken. Maar het zal allemaal wel langzaam veranderen, ik heb in ieder geval vandaag mijn eerste lunchafspraak en vanavond ga ik met alle huisgenootjes uit eten en de stad in. Wordt vast gezellig!

Gisteren heb ik mijn introductie gehad van de faculteit Political Science and International Studies. Het klinkt allemaal heel goed, en de docenten zijn superenthousiast. Ik word daar echt behoorlijk door getriggerd, dus sta te trappelen om te beginnen! Ik heb nu ook mijn vakken gekozen en ik ben heel tevreden met de combinatie. Komend jaar zal ik de volgende vakken volgen:

Semester 1:
- Political Islam
- Religion in Contemporary and Global Politics
- Multiculturalism and Religious Conflict

Semester 2:
- Religion in Contemporary and Global Politics
- Religion and Peacebuilding
- Terrorism and Contemporary Conflict

En daarna mijn thesis schrijven.
Er zijn allemaal mogelijkheden om mee te helpen met onderzoek wat hier gedaan wordt, dus ik hoop dat ik daar een plekje kan bemachtigen. Verder is er een studiereis in januari naar Brussel gepland, dus daar ga ik natuurlijk ook aan meedoen.
Ook ga ik naar de vrijwillige bijspijker cursus engels, het praten gaat prima maar academisch schrijven is een ander verhaal.
Van mij mag het allemaal wel beginnen!



  • 24 September 2011 - 09:33

    Ammeke:

    Wow! Wat klinken de vakken allemaal leuk! Laat ze inderdaad maar snel beginnen; dan gaat alles vanzelf lopen. In de tussentijd, veel plezier met je huisgenoten!

  • 25 September 2011 - 17:31

    Lotte:

    Die vakken klinken echt superinteressant! En geniet nu dan nog maar van de rust haha! Ik kom in het voorjaar langs (ja nee je hebt geen inspraak) :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Birmingham

Birmingham

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2012

''Hello Goodbye''

24 Januari 2012

Speak my language

22 Januari 2012

Across the Universe

07 Januari 2012

There'll always be an England...

21 November 2011

Kilometers maken
Ingrid

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 21154

Voorgaande reizen:

21 April 2008 - 22 Juni 2008

Suriname & Curacao

18 September 2011 - 30 November -0001

Birmingham

Landen bezocht: