Schildpadden, wurgslangen, strand en croissants - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ingrid - WaarBenJij.nu Schildpadden, wurgslangen, strand en croissants - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ingrid - WaarBenJij.nu

Schildpadden, wurgslangen, strand en croissants

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

27 April 2008 | Suriname, Paramaribo

Beste allemaal,

Hier weer een kort berichtje uit warm Suriname! Ten eerste zijn de muziekinstrumenten waarschijnlijk terecht; ze waren even langs Marokko gegaan. Ook leuk natuurlijk maar als het goed is worden ze vandaag of morgen bij mn guesthouse afgeleverd :)
Ik ben net een paar uurtjes terug van een tweedaagse tour naar Galibi (was een dag verzet ivm een afspraak die ik had met de contactpersoon van Projecthulp Suriname-> nog meer handige informatie over Ligorio gekregen...).
Eerst moesten we ongeveer vier uur in de bus naar Albina (een klein havenstadje) en daarna met de boot naar Galibi. Er werd van te vorgen gezegd dat we een poncho konden kopen voor in de boot. Ik vond dat eigenlijk wat overdreven maar deed het toch maar...en gelukkig! Het water klotste echt ontzettend over de rand heen; ik had net zo goed onder de douche kunnen gaan staan! Galibi is echt een soort bounty-dorpje, met witte strandjes, palmbomen en idyllische huisjes. We kregen een rondleiding door het dorp en daar was ook een dierentuintje. Dus letterlijk een dieren - tuintje. Een tuintje met daarin wat dieren dus hahahaha. Een paar aapjes, schildpadjes, zwijnen, kaaimannen en een wurgslang. En jahoor, die wilde ik wel om mn nek! Foto's voor bewijs kunnen jullie bij mij opvragen...
Savonds gingen we weer met de boot op weg naar het natuurgebied waar de schildpadden hun eieren leggen. Hier stil gewacht op het strand; en jahoor daar kwam de eerste al het zand opkruipen. Echt een mega-schildpad! Later zijn we bij een schildpad gaan kijken die haar nest aan het dichtschoffelen was (tsja hoe zeg je dat eigenlijk...) en we hebben ook een schildpad gezien die haar eieren aan het leggen was. Heel erg bijzonder!
De volgende ochtend zijn we met de boot overgestoken naar Frans Gyana. Het is nog echt een franse kolonie, met cafe-au-lait en croissants. Ook zijn we in een strafkamp geweest waar vroeger gevangenen uit frankrijk werden opgesloten (oa. Papillon!). Daarna weer terug naar Paramaribo.
Morgen gaan we (Narda en surinaamse vrienden van haar) naar White-beach waar je kan zwemmen en waar de surinamers in het weekend heen gaan om lekker te chillen en te eten. Maandag vertrek ik om 12 uur smiddags met het vliegtuigje naar Kajana en van daar uit met de korjaal naar Ligorio. Moet nog allemaal eten en spullen inkopen en zorgen dat ik niet over het maximale aantal kilo's heenkom (100 kilo...lijkt veel maar ga je zo overheen met blikvoer voor 5 weken...)
Spannend allemaal! Nu is mijn internettij d bijna op en ik weet niet of ik nog op het internet kom voor maandag. Mocht dat niet zo zijn horen jullie weer wat van mij over vijf weken! Veel liefs!

  • 27 April 2008 - 00:23

    Ingrid :

    He ik vind het nu al jammer dat ik geen langer verhaaltje getyped heb, maar echt geen internettijd meer helaas pindakaas...een live-verslag in NL dan maar! xx

  • 27 April 2008 - 11:12

    Isaac:

    echt cool die schildpadden! Je hebt al weer een hoop voor elkaar gekregen binnen een weekje. veel succes met inkopen doen en heel veel plezier in de bush. Ik ben inmiddels weer terug uit bohus(was super) en nu begint school weer.
    tot horens!
    Kram Isaac

  • 27 April 2008 - 14:22

    Kim:

    Vet Ingrid! Zo snel al zoveel meegemaakt!
    Veel plezier nog en geniet ervan....!

    kus

  • 27 April 2008 - 16:59

    Frans:

    Hey Ingrid, wat leuk dat je mij aan je adressenlijst hebt toegevoegd. Ik was niet op de hoogte van het bestaan van jouw "waarbenjij.nu"-site. Je hebt al weer heel wat meegemaakt, spannend hoor! Ik ben erg benieuwd naar je bushervaringen daar in the middle of nowhere. Laat je niet opvreten door de wilde beesten. Veel plezier de komende tijd. Groeten uit Raalte.

  • 27 April 2008 - 18:58

    Jezusje:

    leuk leuk leuk!

  • 27 April 2008 - 20:37

    Liset:

    Hey Ingrid!!

    Ohh, 't klinkt nu al superleuk!! De jaloezie die ik voelde bij t lezen van Gemma's verhalen komt alweer boven ;) Heeeel veel succes en vooral plezier daar in de bush!!

    Liefs Liset

  • 28 April 2008 - 08:02

    Gemma:

    Heej Ingrid! Erg leuk om je verhalen te lezen en zo herkenbaar allemaal! Krijg bijna heimwee! Als je nog tips wil voor Paramaribo moet je maar laten weten. Heel veel succes de komende weken in 'het bos'! Kus Gemma

  • 28 April 2008 - 09:36

    Elisabet:

    Hej Ingrid!
    Tänk att få se dessa urtidsdjur i verkligheten! och alla andra saker som du får vara med om! Det låter bra hittills. Nu hoppas jag att du får det bra i Ligorio.
    Kram Elisabet

  • 28 April 2008 - 11:06

    Suzanne:

    Hai lieve Ingrid,

    wat een mooie verhalen!
    Ik kon vorige week meteen op maandag al de kaarten aan Matthijs geven omdat ik hem toen al op Skøll zag.
    Heel veel plezier en succes in het binnenland, ik hoop dat de instrumenten nog op tijd werden bezorgd!

    Veel liefs, Suzanne

  • 25 Mei 2008 - 15:40

    Jaap Swier:

    Dag Ingrid,
    We herinneren ons nog goed je gezelschap in de trip naar Galibi. Binnenkort stuur ik je de beloofde foto. Hartelijke groeten van Lida en Jaap

  • 03 Juni 2008 - 10:35

    Jaap Swier:

    Dag Ingrid, ik ben je e-mailadres kwijt en ik zou je graag de beloofde foto uit Galibi sturen. Laat je wat van je horen op jaswadam@gmail.com. Groetjes van Jaap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 21154

Voorgaande reizen:

21 April 2008 - 22 Juni 2008

Suriname & Curacao

18 September 2011 - 30 November -0001

Birmingham

Landen bezocht: