Dushi!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ingrid - WaarBenJij.nu Dushi!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ingrid - WaarBenJij.nu

Dushi!!

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

19 Juni 2008 | Nederland, Amsterdam

Hier spreekt dushi Ingrid weer eens. Vandaag is alweer mijn laatste dag hier op het eiland, vanavond vlieg ik terug naar Paramaribo. Heb een heerlijke tijd gehad, met vooral heel veel op het strand liggen (natuurlijk lekker in de schaduw), snorkelen, luieren, lekker eten en genieten van de mooie stranden, baaien en mooie blauwe zee. Verder ben ik ook zelf veel de stad in geweest en alle gezellig gekleurde huisjes bekeken (staan overigens op de werelderfgoedlijst). Ook ben ik met Nick en Daan (twee studiegenootjes van Matthijs) naar Westpunt geweest (het noordelijkste puntje van het eiland) en door het dorre landschap van curacao gereden. Bestaat voornamelijk uit cactussen en een beetje vetplanten. Op de terugweg weer op mooie idyllische strandjes gelegen. Afgelopen weekend ben ik met Matthijs naar Klein Curacao geweest. Een klein onbewoond eiland waar je met een catamaran naar toe kunt. De heenweg was echt woest, het waaide heel hard en de golven waaren nogal hoog. Kletsnat aangekomen hebben we gesnorkeld (en schildpadjes gezien, vlakbij!) en lekker genikst op het strand. De terugweg was veel rustiger, met de zeilen en veel minder last van de hoge golven. Een heerlijk dagje dus!
De afgelopen drie dagen heb ik me bezig gehouden met duiken. Het was eigenlijk het plan om een duikcursus te doen van vier dagen, maar omdat ik vandaag ga vliegen kon dat niet. Dus eentje van twee dagen. De eerste duik gingen we gelijk in een baai doen met ontzettend mooi koraal en bij een gezonken boot die ook met koraal bedekt was. Heel mooi! Smiddags hadden we gelijk een tweede duik, helaas kreeg ik toen ontzettend last van mijn oren en moest ik na een half uurtje al het water uit. De volgende ochtend opnieuw geprobeerd, het ging al iets beter maar nog steeds niet lekker en ik overleg met de instructrice besloten we om mijn laatste duik nog een dag uit te stellen. Inmiddels had ik al wel al mijn theorie gehaald en ook alle verplichte oefeningen gedaan behalve een paar die op 8 meter diepte gedaan moesten worden (ik kwam elke keer niet verder dan 3 a 4 meter...). Gisteren was die laatste duik en we zijn heel langzaam naar beneden gegaan zodat mijn oren konden wennen. Ineens ging het veel beter en kon ik steeds beter klaren. En toen zat ik opeens op de bodem, 8 meter gehaald hoera! Daar de oefeningen gedaan en vervolgens genoten van het supermooie rif daar. Uiteindelijk tot de 13 meter gegaan en het was zo ontzettend de moeite waard! Nu doen mijn oren eigenlijk nog steeds een beetje pijn, dus we zullen wel zien wat er in het vliegtuig gebeurt... Eerst nog een dagje van het strand genieten!
Veel liefs en groetjes van dushi Ingrid

  • 19 Juni 2008 - 14:17

    Lotte:

    Hoezo SUPERVET?

  • 19 Juni 2008 - 15:52

    Rita:

    Hoi Ingrid, een hele goeie terugreis dan en er was al een sms-je naar je onderweg. Fijn dat je het zo naar je zin had. We zijn ook benieuwd naar je foto's en ons/jouw lijntje met Matthijs. Het zal straks wel ontzettend wennen worden om weer in NL te zijn. Wij hebben gelukkig ook heel veel mooie plekjes, zoals in Lunteren. Morgen zijn we er weer het weekend. Dag meis, groetjes van ons allen hier en welkom in plaatsje L of Z1

  • 19 Juni 2008 - 16:08

    Frans:

    Hoi Ingrid, wat doe je toch allemaal leuke en spannende dingen. Over ruim een week heb ik 3 weken vakantie, die ik voor het grootste deel in Zweden en Noorwegen ga doorbrengen. Ik hoop op mooi en zonnig weer. Dinsdag praten we wel verder. Goede reis naar huis gewenst.

  • 20 Juni 2008 - 21:39

    Jezusje:

    Hoihoi!

    Echt heel leuk!!!
    en ik heb nu zoo veel zin om je zondag weer te zien!! :D

    tot dan!
    kusje van jezusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 21136

Voorgaande reizen:

21 April 2008 - 22 Juni 2008

Suriname & Curacao

18 September 2011 - 30 November -0001

Birmingham

Landen bezocht: