Veilig aangekomen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ingrid - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ingrid - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen!

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

22 April 2008 | Suriname, Paramaribo

Lieve mensen,

Hier het alleereerste berichtje uit Suriname. Gisteren een prima vlucht gehad vanuit Amsterdam (met een super uitzwaai-commitee :). Zat naast een aardige mevrouw waarmee ik gezellig heb zitten praten. Eenmaal aangekomen op Zanderij duurde het heel lang voordat alle bagage er was... en ik bleef maar wachten op mijn doos met muziekinstrumenten. Maar toen ik daar uiteindelijk nog in mijn eentje bij de bagageband stond en de mevrouwtjes van de winkeltjes gingen sluiten, sommige lichten uitgingen en er behalve wat beveiligingsmensen niemand meer was begreep ik dat die doos er niet meer aan ging komen. Dus ik naar de lost&found, en daar bleek dat de doos helemaal nooit is aangemeld in Nederland. Dus waar die doos is?? Ik zou op het vliegveld worden opgehaald door een busje van het guesthouse, maar de mevrouw van de lost&found drukte me op het hart dat ze altijd nog even binnen gingen kijken als er een passagier niet was komen opdagen. Dus ik vol vertrouwen naar buiten op zoek naar het busje. Maar...t busje was al weg. Er was nog een taxichauffeur met een ander busje die blijkbaar een algemene lijst had en wist dat ik Ingrid was. Hij wilde me nog wel naar Paramaribo brengen. Ik moest alleen nog even wachten. Mooie gelegenheid om geld te pinnen; wat ook niet ging want mijn geliefde medepassagiers hadden dat ding natuurlijk helemaal leeggehaald. De tien euro die de taxi zou kosten had ik gelukkig nog wel.
Met het taxibusje mee, maar niet de grote weg op maar een klein zandweggetje in. Wist niet zo goed wat te verwachten, maar hoopte op een goed eind ;-) Aangekomen bij een paar huisjes stapten nog 8 jongemannen in die als taxichauffeur hadden gewerkt maar geen klanten hadden en terug naar Paramaribo gingen. Net onderweg kregen ze dorst en gingen we nog ff wat drinken halen. Zo heb ik gelijk kennis gemaakt met de Surinaamse mannen die nogal eh... gezellig maar ook wel erg geinteresseerd zijn in nederlandse meisjes. Uiteindelijk door de donkerte naar mijn guesthouse gebracht waar ik gelijk een meisje tegenkwam die ook in het vliegtuig zat. Het is een heel gezellig guesthouse en daar blijf ik ook nog wel even totdat ik naar het binnenland vertrek. Vandaag ben ik samen met haar op onderzoek in Paramaribo gegaan. Gelijk een paraplu gekocht want het stortregent hier met enige regelmaat. Verder is het wel lekker warm! Ook heb ik me aangemeld voor een tweedaagse tour naar Galibi, waar de zeeschildpadden uit Afrika aankomen om hun eieren te leggen.
Die tour staat op het programma voor donderdag en vrijdag.
De mensen hier zijn totaal gemixed, verschillende kleuren haar, huidskleur en verschillende types. Mannen hebben constant aandacht voor je en het woord 'schatje' heb ik nog nooit zo vaak op een dag gehoord (sorry matthijs ;-) ) Overal op straat worden dingen verkocht, drentelen mensen rond en rijden de auto's als gekken voorbij. Straks gaan we op zoek naar de Vreemdelingendienst omdat we langer blijven dan een maand en ons dus moeten melden...
Ik vermaak me dus wel en kijk mijn ogen uit. Zal proberen om later deze week nog even een stukje te schrijven; voordat ik naar het binnenland vertrek!
Verder wil ik iedereen bedanken voor alle lieve woorden die per sms of mail kwamen! Echt zo leuk en fijn!
Veel liefs en een hele grote knuffel uit Paramaribo!

  • 22 April 2008 - 19:59

    Elisabet:

    Kul med dina första rader!Tom har försökt att spåra din låda, den är nu efterlyst! Här värmer solen så vi åt ute ikväll(kall luft!)
    Ha det så bra i värmen och regnet.
    Kram Elisabet

  • 22 April 2008 - 20:08

    Jezusje:

    joehoe!
    klinkt allemaal echt heel leuk!! gezellig hoor met die mannen in het busje! ik schrijf je binnekort weer een uitgebreider mailtje!
    dagdag!
    kusje van jezusje

  • 22 April 2008 - 21:59

    Tom:

    Mooie vuurdoop! Met zo'n begin kan het alleen maar een fantastische reis worden. De muziekinstrumenten zwerven waarschijnlijk nu ergens ter wereld rond, maar ik zal Martin Air proberen te bewegen ze op tijd naar het binnenland te laten vervoeren.

    Veel plezier en genieten maar!
    Liefs, Tom

  • 25 April 2008 - 09:16

    Rita:

    Hey Ingrid
    Wat leuk, gelijk hele verhalen, wat kan een mens in korte tijd veel indrukken opdoen en meemaken. Oh, die instrumenten, ze komen vast weer boven water, beter gezegd, ook via de lucht naar je toe hopelijk! En anders Ingrid: wordt het toch zelf maken, zoals die leuke mevrouw zei in de muziekwinkel in Ede! Veel plezier daar bij de schildpadden en tot de volgende keer!

  • 26 April 2008 - 23:41

    Je Schatje:

    He Schatje,
    alweer terug van je schildpaddenbezoek? Je schatje zit weer in de ik-zit-te-leren-mode. Dinsdag is het weer voorbij! Ga je alweer bijna vliegen? Dit maal met instrumenten? xjxj
    Je Schatje ;)

  • 05 Mei 2008 - 11:55

    Beitske:

    Wat tof om te lezen dit! Ik moest wel vaak aan je denken de afgelopen tijd, maar steeds niet op het moment met internet in de buurt. Maar nu breng ik dan dus een bezoekje aan je mooie site, en ben bezig je verhalen te lezen.
    Klinkt allemaal enorm spannend en avontuurlijk! Ben benieuwd naar de rest van je belevenissen, dus ga nu ff de andere verhaaltjes lezen.
    Iig SUPER tof dat je deze pagina hebt opgezet :D.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 21148

Voorgaande reizen:

21 April 2008 - 22 Juni 2008

Suriname & Curacao

18 September 2011 - 30 November -0001

Birmingham

Landen bezocht: