Britse Logica - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van Ingrid - WaarBenJij.nu Britse Logica - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van Ingrid - WaarBenJij.nu

Britse Logica

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

25 Oktober 2011 | Verenigd Koninkrijk, Birmingham

Na wekenlang wachten op de voltooiing van mijn Britse bankrekening, was het dan eindelijk zo ver. Vorige week kon ik eindelijk internetbankieren en geld overmaken van mijn Nederlandse rekening naar mijn Britse rekening. Hiervoor was nodig: 1x een uur in de rij staan, 8 brieven van NatWest, nog een keer in de rij staan en een onverstaanbare mevrouw die mijn uitlegde waarom ik in hemelsnaam twee pasjes en twee pincodes had gekregen. Ik weet tot op heden nog steeds niet waarom. Maargoed, het werkt en ik heb geld, dat is toch belangrijk.

Dus, vol goede moed naar de telefoonwinkel. Want ik moet zonodig internet op mijn telefoon. 'Heeft u een Britse bankrekening, mevrouw?' Ja! 'Mag ik uw pasje even?' Natuurlijk. 'Wat is dan uw bankrekeningnummer?' Eh. Dat blijkt dus niet op het pasje te staan. En kan ik door de stromende regen weer naar huis vertrekken.

En ik het kader van de Britse Logica:
Op straat loopt een jongen die heel graag een meisje had willen zijn. Zeer vrouwelijk gekleed, hoge hakken en strakke spijkerbroek. Maar duidelijk nog steeds een beetje jongen. Ik loop achter hem aan richting de BullRing, het grote winkelcentrum. Onderweg wordt hij (of zij?!) meerdere keren nagejoeld en uitgemaakt voor dingen die ik niet in mijn Britse woordenschat heb. Best raar, want ondertussen komen we meerdere meisjes tegen die ik een sjaal om zou willen doen, een broek aan zou willen trekken en het decollete van zou willen camoufleren. Blijkbaar is het eerste iets heel vreemds hier en mag je er iets van zeggen, maar het feit dat er meisjes bijlopen alsof ze op een Spaans strand een bepaald beroep uitvoeren wordt als volstrekt normaal gezien. Een beetje apart is het wel.

Morgen weer lekker naar de Universiteit waar de maandelijkse 'Farmers Market' plaatsvindt.

  • 26 Oktober 2011 - 06:25

    Nora:

    Haha mn broertje maakte exact hetzelfde mee. Ongelooflijk toch dat ze daar nog zo inefficiënt mee zijn! Heb jij daarnaast ook zoveel studiegenoten die het een openbaring vinden dat je zelf n bord pasta in elkaar kan draaien? Londen had me iig weer verrast. Hoop dat je t nog steeds naar je zin hebt!
    Xx

  • 26 Oktober 2011 - 10:50

    Gerko:

    Banken.. Ik heb hier zelfs nog steeds geen bevestiging dat ik sta ingeschreven aangezien ik van de universiteit naar mijn college wordt doorgewezen en omgekeerd.. Laat ze maar allemaal failliet gaan..

    Oh.. ben je de delegatie vanuit Newcastle tegengekomen? Pas maar op als je een jurk wil kopen hier ;-)

  • 26 Oktober 2011 - 17:12

    Frans:

    2 pasjes, 2 pincodes voor 1 bankrekening. Bureaucratisch inefficiënt. Ha, dat is een pleonasme.
    Wel fijn voor je, dat je bij je geld kunt. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Maar of schelden nodig is? Laat je engelse vocabulaire wat dat betreft maar niet groter worden. Fijne tijd nog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Birmingham

Birmingham

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2012

''Hello Goodbye''

24 Januari 2012

Speak my language

22 Januari 2012

Across the Universe

07 Januari 2012

There'll always be an England...

21 November 2011

Kilometers maken
Ingrid

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 21149

Voorgaande reizen:

21 April 2008 - 22 Juni 2008

Suriname & Curacao

18 September 2011 - 30 November -0001

Birmingham

Landen bezocht: