ingrid spreekt ;-) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ingrid - WaarBenJij.nu ingrid spreekt ;-) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ingrid - WaarBenJij.nu

ingrid spreekt ;-)

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

21 Mei 2008 | Suriname, Paramaribo

Hallo!
Hier een heel kort berichtje uit de jungle van Suriname! Er is hier zowaar een computer met internet in een dorpje wat verderop. Daar is namelijk de basis van de telefoonmast die ervoor zorgt dat er hier in de omgeving telefoon+mobiel bellen mogelijk is. Een keer in de week mag ik heel kort even op het internet. Niet dat dat echt nodig is want mijn persoonlijke assistent schrijft al heel aardige stukjes op de site :P ! Het internet is ook heel traag en het gebeurt ook nog gewoon met inbellen. Ook een vreemde gewaarwording om zo hier te zitten; het klopt ergens helemaal niet in deze niet-digitale-omgeving...
Straks ga ik weer terug naar Ligorio lopen (ong. 20 minuutje) om suppa (soort kruising tussen courgette, prei en komkommer) te kopen bij een vrouw uit het dorp. Verder is het vandaag weer superwarm en hangt er ook weer een beetje onweer in de lucht. Gisteren heeft het ONTZETTEND hard geregend, echt ongelofelijk wat een natuurkrachten!
Nu ga ik toch echt. Veeeeeel liefs en volgende week vrijdag ben ik weer in de bewoonde wereld en zal ik proberen om fotos op de site te zetten.
Daag!
ps. vind het altijd zo leuk om de lieve berichtjes van jullie allemaal te lezen :-)

  • 21 Mei 2008 - 20:13

    Frans:

    Hoeveel tijd was je kwijt om dit bericht op de site te zetten? Ben ik wel benieuwd naar.

  • 21 Mei 2008 - 20:14

    Kim:

    Zo gek om te bedenken dat jij dit stukje in die omgeving hebt zitten typen... Ik ben benieuwd naar je foto's!
    kus

  • 21 Mei 2008 - 20:19

    Iuke:

    Heey Ingrid,
    Wat leuk om toch alles te horen zo uit de jungle! Je kamer leeft nog, volgens mij nog niet echt belangrijke post maar ik zal het deze week opsturen naar je ouders:) Ben benieuwd naar je foto's!
    Tot snel.
    Liefs

  • 21 Mei 2008 - 21:06

    Iris:

    Hey Ingrid,
    Wat een leuke verhalen van je op je site! Succes met alle kleine kinderen daar, begrijpen ze je Nederlands al wel? (Ze konden toch geen NL spreken?)Geniet nog maar ff van het binnenland voordat het voorbij is!

    xxx

  • 21 Mei 2008 - 22:13

    Christophe:

    Ha buurvrouw!
    Ben ik eindelijk een keer van plan iets op je reisgastenboek te schrijven, maar kom je al bijna weer terug :( Ik heb je smakelijke reisverhalen met veel plezier gelezen en hoop voor je dat je je na al die junglebook scenario's nog thuis kunt voelen in onze smetteloze en beschaafde samenleving...
    (Iig zal ik nog even voor je naar de bieb racen voordat het vrijdag is ;))



  • 22 Mei 2008 - 01:02

    Juut:

    ALASKAAA!!!!!

    Hier een berichtje uit the States:P Wat kickke al die verhalen!!
    Geniet er maar lekker van!!!
    Dikke kus

  • 22 Mei 2008 - 06:53

    Rita:

    Hallo lieve Ingrid wat gaat de tijd nu snel voor je, een term die ws niet past bij het soort leven dat de mensen daar hebben. Wat geniet ik van je verhalen. In gedachten zie ik je daardoor zitten in Suriname, tussen donkere koppies die een grappig taaltje spreken, een vrolijke Hollandse juf! Nog heel veel plezier, ook straks in de "grote stad" en met de oversteek naar Curacao.
    Wij zijn heel benieuwd naar de foto's!

  • 22 Mei 2008 - 07:35

    Su:

    Ingrid!!!
    Wat leuk dat je zelf ook berichtje kan schrijven! Maar ik moet zeggen dat de verslagen van je 'persoonlijke assistent' wel langer zijn ;)
    Wist je al dat je vriendje de penningmeester van de HIC wordt? vanmiddag hebben we eerste bijeenkomst.
    Heel veel plezier nog daar en tot snel.
    Liefs & X,
    Su

  • 22 Mei 2008 - 07:40

    Ammeke:

    Dag Ingrid!

    Ik zie je al helemaal zitten in een rieten hutje zonder muren waar dan één computer in staat met jóu erachter! Misschien is het wel niet zo, maar vertel het dan maar niet.. Heb je alweer zin om weer richting Paramaribo te gaan? Wij hebben in ieder geval wel veel zin dat je ooit weer terug naar Nederland komt! De Famervakantie is al in de planning... (Okee, nog niet veel meer opgeschoten dan toen je er nog was, maar iig is het idee er nog steeds.)

    Liefs Ammeke

  • 22 Mei 2008 - 18:54

    Jezusje:

    Joehoe!!

    wat leuk om es een keertje wat van jou te lezen. ookal verteld je persoonlijke assistend heel goed wat je daar allemaal doet!
    Ik zat gister te bedenken dat ik je toch best wel heel erg mis...achja, nog een maand en dan ben je weer thuis! jeeej!

    Dagdag!
    kusje van jezusje

  • 23 Mei 2008 - 17:30

    Lotte:

    wat leuk om te horen dat je nog niet op bent gegeten door wild brullende schilopadden;)(of brullen die niet?) wie heeft dan al die andere berichten geschreven? Jij bljikbaar niet:P tom cker haha, ik hoorde hem trouwens net schelden tegen ze telefoon best wel humoristisch..
    Hier in het o zo vertrouwde hoevelaken is weeer eens niks te beleven..
    Het is hier wel lekker weer en vandaag was ik ziek:( maar okee ik ben blij dat het hier niet zo warm is als daar! dat je dat volhoudt. al sik daar was geweest was ik al 50 keer flauwgevakllen denk ik haha
    Nog heel veel Succes en lol daar en een dikke Zoen van LOTTEE!:D

  • 25 Mei 2008 - 08:17

    Marinde:

    Hee Piet!
    Even een berichtje nog..
    Klinkt echt super daar allemaal! Lijkt me een enorme omschakelijk!
    Wil graag al je foto's zien als je weer terug bent :)
    En ga je hierna nou naar Curacao??
    Dikke kus en knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 21147

Voorgaande reizen:

21 April 2008 - 22 Juni 2008

Suriname & Curacao

18 September 2011 - 30 November -0001

Birmingham

Landen bezocht: