Mi hangi Ligorio! (Ik mis Ligorio!) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ingrid - WaarBenJij.nu Mi hangi Ligorio! (Ik mis Ligorio!) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ingrid - WaarBenJij.nu

Mi hangi Ligorio! (Ik mis Ligorio!)

Door: Ingielietie

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

31 Mei 2008 | Suriname, Paramaribo

M nan go a Foto...

Deze zin heb ik de afgelopen twee dagen wel honderd keer gezegd; '' ik ga naar Paramaribo"...
Vijf weken in het binnenland die om gevlogen zijn maar wel op de Saramaccaanse manier: langzaam en traag,
met veel wachten, zitten en genieten van de mooie natuur, de rivier, het bos, de enorme kakkerlakken, spinnen en
andere enge beesten.
Veel van de dingen die ik heb meegemaakt staan al op mijn site, nu nog even over de laatste dagen een update.
De lessen met de kleuters gingen goed, soms heel vervelend en soms heel lief. Vooral de jongetjes hebben ontdekt
dat het opgetild worden en op schoot zitten toch heel fijn is en dat ze niet altijd stoer hoeven te doen of te vechten...
Ze kunnen steeds beter in de rij staan en ook een kring maken gaan gemakkelijker.
Donderdagmiddag zijn we met Ro en Maradonna (twee jongens hier uit de buurt) met de boot naar Awarradam gegaan, nu was het heerlijk weer en na een uurtje in de boot zijn we daar op de rotsen gaan liggen, midden in de stroomversnellingen. Natuurlijk was er eten mee; kokosrijst, sinaasappels en maripa's. Het voelde echt als vakantie! S avonds heb ik voor een aantal mensen gekookt en was het een gezellige afscheidsavond. Van Ro heb ik ook nog een angisa gekregen als afscheidscadeautje. Hij is het hipste der hipste hier, want hij is namelijk neongeel!!!
De muzieklessen waren intensief maar leuk, uiteindelijk zijn de instrumenten pas woensdagmiddag (!!!) aangekomen, waardoor
ik ze alleen donderdag kon gebruiken. Vrijdag wilden docenten namelijk graag muziekles hebben zodat ze verder konden
werken met wat ik begonnen was. Toen het de afgesproken tijd was bleek dat twee docenten er niet waren en de anderen niet
echt heel erg zin hadden. Echt zonde, ik heb het ook niet gedaan en baalde ervan dat ik niet die tijd nog kon gebruiken om de 1e en 3e klas nog les te geven en leuk af te sluiten. Dat is nu niet echt gebeurd...een raar gevoel.
Ook had ik tot het laatste moment niet echt het gevoel dat ik weg zou gaan, het leven daar is zo regelmatig en zo rustig dat het moeilijk voor te stellen is dat je iets anders gaat doen!
Vrijdagmiddag werd ik met de boot naar de airstrip gebracht, Charlotte en Melissa (nieuwe vrijwilligster, maandag aangekomen) kwamen mee om uit te zwaaien. Met het gammele, kleine vliegtuigje richting de stad gevlogen met onderweg nog twee tussenstops.
Aangekomen in bij het guesthouse wilde ik de taxi betalen maar ik kon mn portemonnee niet vinden. Kon gelukkig geld lenen van het guesthouse en ben toen eens rustig gaan zoeken. Totdat ik me bedacht dat ik hem waarschijnlijk bij Charlotte in de kamer had laten liggen! Ik probeerde hen te bellen, maar omdat de stroom de afgelopen week weg is geweest waren de batterijen van hun telefoons op...uiteindelijk heb ik Thomas te pakken gekregen en hij zou het doorgeven. Gelukkig wist Narda (een meisje dat ik in de eerste week in Paramaribo ontmoet heb) dat ik deze dag zou terugkomen en als verrassing was ze naar het guesthouse gekomen. Wat leuk en wat een gelukje! We zijn samen wezen eten en van haar heb ik geld geleend. Maandag komt mijn portemonnee met het vliegtuig mee. Tomtidom...een beetje een blonde actie hahaha.
Vandaag lekker uitgeslapen en genoten van de luxe van een douche, een wc die je gewoon kan doorspoelen, continue electriciteit, muziek, joghurt, nieuwe slippers en lekker eten.
Morgen ga ik naar de kerk, een gospelkerk die een megagroot karaokescherm heeft en waar iedereen gezellig mee staat te zingen. Ik ben benieuwd! Daarna huur ik een fiets om een tocht langs de plantages te gaan maken en langs te gaan bij het huis waar Narda woont. Maandag maak ik een doosje met eten voor Charlotte en Melissa (er is een tekort aan meel in Suriname, dus in het binnenland krijgen we ook al een week geen broodjes meer en de brinta is op...geen ontbijt dus) en fiets ik richting Zorg en Hoop om die af te leveren en te wachten op mijn portemonnee. De rest van de week is nog een beetje onduidelijk. Vrijdagochtend vroeg (6.30 uur) vlieg ik dan naar Curacao.
Ondertussen ben ik ook wat foto's op de site aan het zetten, het duurt even maar ik hoop dat ik er tien kan plaatsen binnen mn internettijd die ik nog heb!

Veel liefs!!

  • 31 Mei 2008 - 20:58

    Nora:

    IK MIS JE!

  • 31 Mei 2008 - 21:03

    Nora:

    Lalalaa, ik heb vet grappige foto's van Rob gekregen waar jij met een aapje op je schouder zit.

  • 01 Juni 2008 - 09:35

    Isaac:

    Wat leuk dat je wat foto´s op de site gezet hebt. ziet er heel anders uit dan ik me voorgesteld had. Nog veel plezier in Paramaribo en omstreken.
    Kram Isaac

  • 01 Juni 2008 - 10:06

    Anna:

    Hee lieve Ingrid,
    ben blij dat je Blont hooghoudt en je portemonnee hebt laten liggen... Ik zou ongetwijfeld hetzelfde hebben gedaan! Leuk dat er nu een paar foto's op je weblog staan, hoewel de indirecte communicatie via je vader ook wel avontuurlijk was. Heel veel plezier met 't fotomodel op Curacao, geniet van de laatste 3 weekjes chillen!
    -xxxx- Anna

  • 02 Juni 2008 - 07:25

    Liset:

    Hey Ingrid!! Zo, eindelijk weer in de echte bewoonde wereld aangekomen..! :) Wat jammer dat je die muziekinstrumenten woensdag pas kreeg zeg! Hopelijk doen ze er daar nog wel wat mee... Zat net even je foto's te kijken, die van jou met de slang is echt heel grappig! Maar wel knap dat je 't durfde.. Geniet er nog maar even flink van daar en succes met je portemonnee.. Kus!

  • 02 Juni 2008 - 07:59

    Hanna-Sara:

    Leuk!!!!
    en die foto met die slang om je nek! AAH!! gek kind, dat je dat durft!
    Heje, veel plecier in curacao (hoe schrijf je dat...?) en tot 22 juni!! (ik kan echt niet wachten...!)

    Dagdag!
    kusje van jezusje

  • 02 Juni 2008 - 16:01

    Eline:

    Zo leuk om over al je avonturen te lezen!
    Veel plezier nog en stiekem ook heel gezellig dat je alweer bijna naar nederland komt:)
    zoen!

  • 05 Juni 2008 - 17:44

    Rita En Matthijs:

    Hoi Ingrid Nog maar een klein etmaal en M gaat gekortwiekt de lucht in. Heb het goed daar de komende week + een beetje! Kusje van M en groetjes van Rita en Bart

  • 06 Juni 2008 - 05:59

    Lotte!:

    SUPERCOOL(H) wij gaan wel een westrijdje doen wie het bruinste is hoor!(A) als je terugkomt:P

  • 07 Juni 2008 - 18:59

    Sophie:

    Haha
    Handig van die Portemonnee. We hadden het al van Rosemarijn gehoord. Rustig zoeken he? Hoe ging dat ongeveer> ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 852
Totaal aantal bezoekers 21119

Voorgaande reizen:

21 April 2008 - 22 Juni 2008

Suriname & Curacao

18 September 2011 - 30 November -0001

Birmingham

Landen bezocht: